کتاب طلسم
ضرورت توانبخشی
بخواهیم یک جور دیگر بگوییم می توانیم بگوییم توانبخشی حاصل تفکر کامل شده نسبت به تعاریف افراد شامل آن است. به عنوان مثال معلولیت (بخوانیم توانیاب) در تعاریف اخیر به کامل ترین حالت خود رسیده است. طبق تعاریف جدید معلولیت حاصل یک نقص است. فردی که از ناحیه پای چپ دچار مشکل است دارای یک نقص عضو است اما همین فرد اگر محیط زندگی اش از زمین به فضا(خلا) منتقل شود دیگر معلول به حساب نمی آید.
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 28 بهمن 1399ساعت 4:26 توسط فائزه | تعداد بازديد : 58 |
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 12 بهمن 1399ساعت 7:46 توسط فائزه | تعداد بازديد : 67 |
نه جونم نگرفت
تو هم دنبال این چیزا نرو
جواب نداده و نمیده
همه چیز دست خداست
خرسوار نی نی سایت
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 بهمن 1399ساعت 22:11 توسط فائزه | تعداد بازديد : 148 |
هزار طلسم میدونین چیه؟ یه کتاب راجع به طلسمات و ادعیه هست که جزو کتاب های ممنوعه به حساب میاد
همین
یه سری به سایت زیر بزنید برای افزایش علمتون
لینک 1000 طلسم
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 بهمن 1399ساعت 19:30 توسط فائزه | تعداد بازديد : 157 |
عضو شورای روستای ایزدخیل از توابع بخش گیلخواران شهرستان جویبار با اعلام اینکه افتتاح 20 هکتار آب بندان در این روستا نیاز به پمپاژ دارد ، گفت : 16 سال طرح هادی در این روستا اجرایی و عملیاتی نشد.
یحیی ایزدی در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه این روستا نسبت به روستاهای دیگر شهرستان بسیار محروم است، گفت: در سال 96 و 97 به دلیل خشکسالی که در این منطقه وجود داشت، 120 هکتار از اییش روستای ایزدخیل به صورت بلاکشت باقی ماند.
وی ادامه داد: در همین راستا جلسات مختلفی با اهالی روستا برگزار شد تصمیم شد مقداری از زمین های خود را باگذشت 20 هکتار برای ابندان در جهت اییش در نظر بگیرند. با همت مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس بودجه مورد نظر تخصیص داده شد و اعتبارات لازم هم گرفته شد و مردم هم در این زمینه مشارکت های لازم را انجام دادند.
عضو شورای روستای مشک آباد جویبار با اشاره به مشکلات بهره برداری آبندان در بحث پمپاژ و ایستگاه برق رسانی، بیان کرد: مسئولان برق استان برای اتمام این پروژه هیچ گونه مشارکتی انجام ندادند. در این زمینه پیگیری های متعددی انجام شد اما نتیجه مثبتی برای اهالی این روستا نداشت.تاکنون 200 میلیون تومان در بخش برق کشی و سیمکشی احداث ابندان انجام شده است. اگر در بخش پمپاژ همکاری مناسب انجام شود این ابندان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
ایزدی با تاکید بر اینکه این ابندان مزایای خوبی برای اهلی محل، منطقه و حتی برای کل شهرستان دارد، بیان کرد: به دلیل نزدیکی ابندان به محور اصلی ساری به لاریم واقع شده است، باتوجه به شرایطی که دارد میتواند محل مناسبی برای گردشگران باشد و نامه های لازم هم به استانداری ارسال شده است. نهال کاری هم در طول ابندان انجام می شود.
ایزدی درباره اجرای پروژه طرح هادی روستای ایزدخیل گفت: این پروژه در سال 83 طراحی شد و 16 سال از عمر این پروژه میگذرد که به مرحله اجرا و عملیات نرسید. در سال92 و 93 طرح کانال جوی اب از طریق بنیاد مسکن انجام شده است اما این پروژه هم رها شد که با پیگیری و قراردادی که با بنیاد مسکن استان انجام شد در مسیر 500 متر اسفالت انجام شد.
وی با اشاره به اینکه سه کیلومتر اجرای طرح هادی باید در این روستا انجام شود، افزود: این پروژه اصلا در این روستا اجرایی نشده است. روستای ایزد خیل 187 خانوار دارد و اهالی روستا هم حس مشارکت دارند و امیدواریم که مسئولان همت کنند تا این طرح هم اجرایی شود.
عضو روستای ایزدخیل در پایان گفت:در جهت اجرای طرح هادی جا به جایی تیرک ها با مشکل مواجه است. اداره برق استان و شهرستان پیگیری شد و امیدواریم که جا به جایی تیرک ها انجام شود زیرا به دلیل هزینه بالا در این زمینه، امکان مشارکت مردمی امکان پذیر نیست و انتظار داریم مسئولان مربوطه در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 14 شهريور 1399ساعت 19:53 توسط فائزه | تعداد بازديد : 133 |
وجه تسمیه لاریم به تناسب اقلیم و آبوهوای مطلوب و معتدل و نشاطآ ور به«لار» و به لحاظ نزدیکی به دریا«یم» گفته شده که کمکم به لاریم مبدل گشت و لاریم به معنی منطقه خوش آبوهوا که در کنار دریا واقع شده است می گویند.
لاریم را میتوان از نظرگاههای مختلف مورد بررسی قرار داد:
۱-از لحاظ طبیعی و انسانی
۲-از لحاظ اقتصادی
۳-از لحاظ تاریخی و فرهنگی
لاریم از نظر طبیعی و انسانی:
از نظر ناهمواری در قسمت شمال لاریم منطقهای پستتر و دشت وشالیزار و در قسمت جنوب منطقهای با ارتفاع بیشتر است.
آبوهوای لاریم که تحت تاثیر دریا قرار دارد معتدل خزری است.
این منطقه از خوش ابوهواترین نواحی استان مازندران است.
رودخانه سیاهرود که از ارتفاعات البرز و جنگلهای سادکوه و شیرگاه سرچشمه گرفته و بطرف شهرستان قائمشهر و جویبار سرازیر شده و از وسط لاریم میگذرد و لاریم را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم میکند و با آبیاری این منطقه و حاصلخیز نمودن آن به دریای خزر میریزد.
این رودخانه منطقهای جلگهای مانند را در قسمت شمال لاریم بوجود اورده است. که در امر کشاورزی استفاده بسیار خوبی به مردم ا ین منطقه میرساند.
در انتهای این رودخانه در قسمت شرق لاریم سدی در سال ۱۳۶۵ با مشارکت جهاد سازندگی و مردم ساخته شده که باعث کنترل آب به هنگام سیلاب شده است و آب را به آببندانها و مردابهای این منطقه هدایت میکند.
بیشتر جمعیت لاریم دراطراف رودخانه سیاهرود قرار دارد. تمام مردم لاریم مسلمان و شیعه اثنی عشری یا دوازده امامی هستند. زبان مردم این منطقه مازندرانی میباشد و در بین این زبان فارسی هم مکالمه میشود.
لاریم از لحاظ اقتصادی
اقتصاد لاریم بیشتر بر پایه کشاورزی و صیادی استوار است .
بخاطر وجود رودخانه و عبور آن از بین لاریم و قرار گرفتن سد برروی آن منطقهای بسیار حاصلخیز با زمینهای کشاورزی زیاد و مزارع ها و آببندان بوجود آورده است.
وسعت زمینها جهت کشت برنج بسیار زیاد است .
تقریبا تمام اطراف آن را زمینهای شالیزاری فراگرفته است.
مهم ترین محصولات آن برنج، گندم، لوبیا، پنبه و سبزیجات است.
برنج در بین محصولات کشاروزی مقام اول را دارا میباشد.
وجود کارخانههای شالیکوبی و بوجاری باعث شده است که این شهر در ردیف قطب مهم تجاری قرار گیرد.
در زمینه صیادی، لاریم بزرگترین قطب صید و صیادی منطقه میباشد.
وجود سه آبندان و مرداب با وسعت زیاد و دریا در قسمت شمال و شرق لاریم رونق بسیار مهمی را در امر صید بوجود اورده است.
کشاورزان این شهر در ایام فراغت که پائیز و زمستان میباشد به کار صیادی میپردازند.
صیدماهی و مرغابی مهمترین آن میباشد. وجود سه تور صیادی مهم در کنار دریا ، لاریم را در ردیف مهمترین مناطق صید ماهی استان قرار داده است.
حدود ۳۰۰ نفر در این سه تور مشغول بهره برداری ماهی هستند و آنها را به بازارهای اطراف مانند ساری، فریدونکنار و قائمشهر جهت فروش عرضه میکنند.
صید مرغابی نیز در آبندان و مردابهای آن انجام میگیرد.قرارگرفتن لاریم در سر راه تجاری شهرستانهای ساری، بابلسر، قائم شهر و جویبار و اجرای طرح ۴ بانده نمودن محور های فوق و نیز احداث بزرگراه ساحلی گهر باران به بابلسر از مسیر کنار دریا باعث رشد سریع آن شده است.
لاریم از نظر تاریخی و فرهنگی:
ساکنین اولیه این روستا در منطقهای در کنار دریا حدود یک کیلومتری آن که بنام چوباغ آن معروف است زندگی میکردند که به آن لاریم دهنه یا کهنه لاریم میگفتند.
لاریم کنونی محلی است که اکنون ما در آن زندگی میکنیم میباشد.
هر کدام انها قدمت بسیار زیادی دارند که قدمت لاریم کهنه به ۲۵۰ سال میرسد و قدمت لاریم کنونی به ۲۰۰ سال میرسد.ساکنین اولیه لاریم در قسمت شمالشرق آن زندگی میکردند ولی بعلت حمله روسها و ترکمنها مردم آن به طرف امامزاده محمود حرکت کردند و کمکم تعداد جمعیت بیشتر شد و منطقهای که لاریم کنونی است را بوجود آوردند. مهمترین اماکن تاریخی لاریم،
امامزاده عبداللهامامزاده محمود
تکیه پیر علم
حمام لاریم و
تپه دین بن میباشد.
امامزاده عبدالله که به روایتی از نوادگان امامجعفرصادق و زیارتگاه مردم میباشد قدمتی ۸۰۰ ساله دارد.
مقبره امامزاده محمود که نسب وی نیز به روایتی به نوادگان امامجعفرصادق میرسد.
از دیگر آثار تاریخی لاریم ، تکیه پیرعلم که بسیار معروف است . گفته میشود با خوابی که یکی از بزرگان این منطقه میبیند آن را از دریا برداشته و به این مکان آوردهاند. اکنون مقبره وگنبد و بارگاهی در این مکان ساخته و مردم از نقاط مختلف استان جهت زیارت و ادای نذر به این مکان میآیند.
حمام قدیمی مربوط به میرزای بهرامیان بوده و روبروی تکیه پنج تن لاریم می باشد که بر اثر بی توجهی مسئولین محلی وشهرستانی به ویرانه تبدیل شده است .
تپه دین بن در قسمت جنوب لاریم حدفاصل بین مشکآباد و لاریم قرار گرفته که میگویند بعنوان دژ یا سنگر برای گبریها یا زرتشتیها مورد استفاده قرار میگرفت و از این مکان به کلیه مناطق تسلط داشتند و بعدها بعنوان گنجینه خانها و شاهان درامده بود
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1399ساعت 19:53 توسط فائزه | تعداد بازديد : 151 |